תפריט יצירת קשר

ניקיון לאחר שיפוץ בדרך הבטוחה והמהירה

ניקיון לאחר שיפוץ בדרך הבטוחה והמהירה

שיפוץ מהווה את הדרך האולטימטיבית לחדש ולשדרג את סביבת המגורים. לבחור קו עיצובי מרענן, להחליף מטבח, לשבור קירות כדי להרחיב את החלל הציבורי על חשבון אחד החדרים או כל שינוי תכנוני ועיצובי אחר שתרצו לחולל. שיפוץ דורש היערכות מקדימה, גיוס אנשי מקצוע וספקים שייקחו חלק בתהליך וכן פיקוח על הביצוע עד השגת התוצאות המרשימות ביותר.

יש לקחת בחשבון גם את נושא הניקיון לאחר השיפוץ המותיר אחריו לכלוכים קשים שיש להסיר על מנת לאפשר סביבה בטוחה, נקייה ומאווררת למחיה.

איך מנקים? למי פונים ומה חשוב לדעת על ניקוי הבית לאחר שיפוצים?

ניקיונות לא דוחים

חשוב מאוד להגיב במיידי לשיפוץ ולסדר מיד אחרי השיפוץ לפני שנוצר לכלוך שקשה להסיר. מומלץ לפנות את כל מה שעשוי להיפגע כתוצאה מהשיפוץ, לכסות בניילון אטום או לאחסן במחסן ייעודי ולהוציא רק לאחר תהליך ניקיון יסודי על מנת למנוע גם הכתמה של הפריטים במהלך הניקיון. קבעו מראש לוח זמנים לריאלי לפעולות הניקוי השונות ואווררו היטב את המרחב על מנת לאפשר לריחות ולחומרים להתאדות.

ניהול הניקיון צעד אחר צעד

מומלץ לתכנן ניקוי לאחר שיפוץ על מנת להשיג את היעדים המבוקשים. החליטו מה דורש ניקוי אינטנסיבי ובאיזה סדר לערוך את הניקיונות. כדאי להתחיל במרחבים המשמעותיים באזור המחיה כמו למשל, סלון, מטבח, חדרי רחצה, חדרי שינה ולבדוק מה תהיה השפעת הניקיון על אזור אחר. למשל, ניקיון מטבח שצמוד לסלון. בדקו את שלבי התהליך – לעיתים יש לחכות עד ייבוש מלא לפני שחוזרים על הפעולה, ממתינים שהחומר ייספג וכדומה. אפשר לרתום את כל בני הבית למבצע הניקיון ולהקצות לכל אחד משימה אחרת. למשל, הילדים מטאטאים, אתם שואבים ושוטפים וכדומה.

תכשירים בעלי אפקט עוצמתי

החומרים הדרושים לניקיון מוצלח קובעים את התוצאה. מומלץ להצטייד בתכשירי ניקוי עוצמתיים המבוססים על חומרים פעילים וחומצות למיניהן שבכוחם להסיר לכלוך קשה מכתמי בטון ועד שאריות רובה. חשוב להתאים את סוג התכשיר לסוג התשתית ולבדוק שהיא אכן יעילה למשטח הנוכחי, למשל, אבן, קרמיקה, זכוכית, מתכת וכדומה. יש לשים לב להוראות המצורפות על מנת לבצע יישום אפקטיבי – המתנה לייבוש מלא, ריסוס ממרחק מבוקש, שימוש בזווית מומלצת וכל הוראה אחרת שיכולה להעצים את הפעולה. לרוב יידרשו חומרים שונים לתשתיות שונות כשיש הבדל גם בין ניקוי לחיטוי והבטחת סטריליזציה של המשטח. התייחסו גם לאלמנטים כמו הסרת עובש וכן חומרים שמבצעים גם סוג של איטום נגד חדירת נוזלים, הסרת חלודה ווקס מהרצפות או מאזורים שונים. כדאי לבחור חומרים שגם מנטרלים ריחות רעים על מנת לאפשר סביבת מחיה נעימה יותר וכן חומרי חיטוי והשתמשו בפדים לקצוף או בציוד שיסייע לכם לבצע את הניקיון בדרך טובה ונוחה.

ניקוי עצמאי או חברה מקצועית?

אחת הדילמות של בעלי בית המעוניינים לבצע ניקוי לאחר שיפוצים היא האם לפנות לאנשי מקצוע שזו העבודה שלהם או לנקות באופן עצמאי. יש לקחת בחשבון שניקוי עצמאי דורש מיומנות טכנית, תכשירים וגם ציוד מתקדם שלא בהכרח בהישג יד. למשל, מכונות שטיפה בלחץ וכדומה. בניקוי עצמי אולי אפשר לחסוך כסף אבל לא בטוח שהעבודה תהיה יעילה כמו אם חברה מקצועית היתה מבצעת אותה ואם רוכשים גם ציוד מקצועי ייחודי למטרת הניקוי, יתכן שהפרויקט העצמי יעלה כבר הרבה מעבר למתוכנן. בחרו חברת ניקיון מקצועית לניקוי של אזורים קריטיים או לניקוי יסודי ותוכלו להשלים בפעולות ניקוי עצמאיות אזורים אחרים או ניקוי פשוט יותר לביצוע.