תפריט יצירת קשר

עבודות בנייה והריסה - המדריך המלא

עבודות בנייה והריסה - המדריך המלא

תכנון של פרויקט כולל התאמת החלל לצרכי המשתמש והקונספט העיצובי. יתכן שחלמתם על בית בסגנון כפרי עם מטבח הנפתח לכיוון הסלון ליצירת סביבת מגורים אוורירית ומוארת ולפתע גיליתם שמדובר בקיר בטון שיש להרוס.
למבנה של הבניין חשיבות רבה ויש להבין היטב מה הוא כולל מהבחינה ההנדסית, כמו למשל, קירות תומכים, מעבר של צנרת מתחת לאריחים ועוד אובייקטים ואלמנטים אינטגרליים בתשתית המשפיעים על פרויקט השיפוץ ויש צורך בחברה קבלנית בעלת ידע ומיומנויות בעבודות בנייה והריסה לקבלת החלטות שקשורות להוצאות החזון אל הפועל. לעיתים יש אילוצים שקשורים לתנאי השטח שיש לקחת בחשבון ולשנות את התכניות האדריכליות בהתאם כדי לא להסב נזק בלתי הפיך למבנה ולעיתים יש לדעת מהן החלופות על מנת להחליט במה לבחור, במחיר הטוב ביותר, להשגת התוצאה הטובה ביותר.

אילו עבודות בנייה והריסה נכללות לרוב בפרויקטים של שיפוצים ומה חשוב לדעת לפני ביצוע?

גבס זה סוד הקסם

נהוג לחלק את החלל לקירות בטון המייצרים את המסגרת של המבנה ולתשתית עבודות גבס המייצרים הפרדה בין החדרים. היום ניתן להשתמש בגבס בשלל ווריאציות וליהנות מהיתרונות הרבים כמו עמידות, בידוד אקוסטי ותרמי עם תוספות וגימורים שונים. אפשר לחלק חדרים כדי לנצל את השטח טוב יותר באמצעות קירות הפרדה מגבס וכן לייצר בעבודות גבס ספריות ומדפי ספרים לניצול של נישות. כמו כן, הנמכות גבס ועיבוי קירות מגבס, למשל, לצורך העברת מערכות מיזוג ומערכות תאורה כאשר רוצים לשמור על מראה סמוי ועל חלל בעל מראה נקי ומינימליסטי.

להגדיל את החלל ולשדרג את איכות החיים

לפעמים פרויקט השיפוץ יכלול הריסת קונסטרוקציה ולעיתים דווקא בנייה והרחבה. כמו למשל, שיפוץ מקלחת, תוספות בנייה של ממ"ד, מרפסות שמש או בניית חדר על הגג. עבודת בנייה זו כוללת בנייה של קירות בטון וחשוב לבצע זאת על פי התקנות המחמירות ביותר תוך שימוש בציוד בטיחותי ובחומרים איכותיים על מנת לספק תמיכה מקסימלית למבנה לאורך שנים. לרוב התהליך ישלב גם הרכבת פיגומים להגנה בזמן הפרויקט וקידום העבודות. ניתן לשדרג את המרחב על ידי עבודות שונות כמו הוספת תקרות אקוסטיות לשמירה על הסאונד ובידוד רעשים וכן ביצוע עבודות גמר שונות כמו טיח.

סילוק הפסולת

תהליך שיפוץ משלב הרבה כאוס במיוחד כשהוא מערב עבודות הריסה של קירות וחשוב מאוד לשמור על פינוי הפסולת בסיום עבודות הגמר. יש לפנות את הפסולת, במיוחד חומרים ורכיבים עשויים לסכן כמו זכוכית שבורה וחומרים דליקים, זאת כדי למנוע סיכוי של זיהום. על החברה לפנות אותה למקום אליו יש לפנות כפי שנקבע על פי חוק. חברה קבלנית מעסיקה עובדים שיוכלו לפנות את הפסולת בסיום התהליך ולהכינו לקראת ניקיון יסודי ואכלוס.

לא הורסים לפני שבודקים

תהליך ההריסה מתבצע רק לאחר שמתבצעת בדיקה מקיפה ומעמיקה של התשתית, מתשתית אינסטלציה ועד חיבורי חשמל על מנת שלא להסב נזק בלתי הפיך למבנה. חברה מקצועית לביצוע עבודות בנייה והריסה תבדוק היטב את השטח לפני שהיא בוחרת את שיטת ההריסה ופוצחת בתהליך ההריסה כך שהדרך של ההריסה והבנייה תהיה הבטיחותית והיעילה ביותר.

חשוב מאוד לפנות לחברות שיפוצים או חברה קבלנית מנוסה ומיומנת בעלת הידע המקצועי הדרוש על מנת לקבל הצעת מחיר, לבנות תוכנית פעולה, להשיג את כל האישורים הנדרשים ולוודא שמדובר בחברה שתעמוד בלוחות הזמנים ולפי התקציב המוגדר מראש. כדאי שיהיה סנכרון מקסימלי בין החברה המבצעת לאדריכל כדי שהתוצאה תהיה על פי המפרט הטכני ודומה ככל שניתן לקונספט ולחזון.